איך לאכול בריא יותר בלי לסבול

לאכול בריא נשמע לרבים מאתנו כמו סוג של עונש. אבל האמת היא, שזה ממש לא חייב להיות כך. אם החלטתם שהגיע הזמן להתחיל לשים לב למה שאתם אוכלים ולצרוך מזון בריא יותר, אתם כבר בדרך הנכונה. הנה 15 טיפים שיעזרו לכם לאכול בריא יותר:

1. הקדישו זמן ומחשבה לארוחות שלכם. קשה לאכול בריא כשחוטפים משהו על רגל אחת, כשהירק היחיד בבית נמצא בבקבוק הקטשופ או כש"מקמבנים" ארוחה משאריות במקרר. פנו זמן לתכנון האוכל שתרצו להכין, וערכו רשימת קניות בהתאם.

2. החליפו מרכיבים במתכונים האהובים עליכם, כדי להפוך אותם לבריאים יותר. למשל, שמן זית במקום מרגרינה; קמח מלא במקום קמח לבן; חלב דל שומן במקום שמנת מתוקה וכו'.

3. הוסיפו מרכיבים חדשים כדי להפוך את האוכל המוכר לבריא יותר. למשל, הוסיפו לסלט אגוזים ומיץ הדרים, סובין ליוגורט (דל שומן) או שזיפים מיובשים לצלי עוף.

4. עברו לשיטות בישול בריאות יותר. תתפלאו, אבל בישול טעים לא חייב לכלול טיגון. במקום זאת, אתם יכולים לנסות מתכונים שכוללים אפייה, צלייה או אידוי, ולהנות ממנה טעימה ומזינה עם הרבה פחות קלוריות.

5. הוסיפו ירקות טריים חתוכים או סלט לכל ארוחה שאתם אוכלים. זה גם טעים, גם תורם לתחושת השובע וגם דל בקלוריות.

6. המעיטו במלח. ולא מדובר רק על המלח שמגיע מהמלחייה בזמן הבישול או האוכל. קחו רגע להציץ בתווית המרכיבים התזונתיים על המוצרים שאתם רוכשים בסופרמרקט, ובדקו את רמת הנתרן.

7. גוונו את מקורות החלבון. יש עוד מיני מזונות רבים שמכילים חלבון פרט לבשר. הכניסו לתפריט דגים, קטניות, טופו וביצים עשירות באומגה 3.

8. העדיפו לחם שיפון או לחם מחיטה מלאה על לחם לבן.

9. העדיפו שמנים בריאים כמו שמן קנולה או שמן זית על שמן תירס. גם אבוקדו הוא מקור מצוין לשומן בריא. זכרו: למרות שהם בריאים יותר, הם עדיין עתירים בקלוריות. צרכו בתבונה.

10. עברו לנשנושים בריאים, עם דגש על פירות וירקות. גם אגוזים הם נשנוש עדיף על פני חטיפים תעשייתיים (במידה, כמובן) ואם כבר תעשייתי – לפחות שיהיה אפוי ולא מטוגן.

11. צמצמו את צריכת הסוכר הלבן, על ידי הפחתת הכמויות או מעבר לתחליפים בריאים כמו רכז תפוחים או קינמון.

12. הימנעו משומן טראנס, אותו ניתן למצוא במרגרינה, ובמאכלים בהם היא מככבת כמו בורקס, מלוואח או קרואסון.

13. שתו מים או תה צמחים, ולא משקאות ממותקים. בממוצע, אישה צריכה לשתות 8-10 כוסות מים ביום, וגבר – 10-12 כוסות מים.

14. עברו למוצרי חלב דלי שומן. גבינות צהובות מופחתות שומן, גבינות 5 אחוזים וכו'.

15. הקפיאו אוכל כשהוא טרי. מזון קפוא שומר על ערכיו התזונתיים, ומולץ גם לחלקו למנות אישיות שיישמרו במקפיא באריזות נפרדות. כך תוכלו לצרוך בדיוק את הכמות המומלצת ולא לחסל הכל לבד, או לזרוק שאריות.

מאמר זה הינו אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ משום סוג

אהבתם את המאמר? שתפו

פייסבוק
ווטסאפ
טוויטר
טלגרם