איך לבנות נכס דיגיטלי – ואיך אפשר להרוויח ממנו אחר כך

לבנות נכס דיגיטלי

שומעים מסביבכם כל הזמן על נכסים דיגיטליים ולא מבינים מה זה בדיוק? רוצים לדעת איך לבנות נכס דיגיטלי, ולא פחות חשוב – מה עושים עם הנכס הזה ואיך מרוויחים ממנו כסף? במאמר הבא נסביר בדיוק מהו נכס דיגיטלי, איזה סוגים של נכסים דיגיטליים יש, איך לבנות נכס דיגיטלי, איפה אפשר לקנות נכס דיגיטלי והאם זה כדאי וכמובן – איך אפשר להרוויח ממנו אחר כך.

מה זה בכלל נכס דיגיטלי?

אז בואו נתחיל מזה שנכס דיגיטלי הוא בדיוק כמו כל נכס אחר שאתם יכולים לחשוב עליו, רק שהוא מתקיים בפורמט דיגיטלי / וירטואלי. הנה כמה דוגמאות לנכסים דיגיטליים:

  • אתר אינטרנט
  • קבוצת פייסבוק
  • אפליקציה סלולרית
  • חנות באמזון
  • קורס דיגיטלי
  • קבוצת ווטסאפ
  • ערוץ יוטיוב
  • חשבון אינסטגרם
  • חשבון טיקטוק
  • עמוד עסקי בפייסבוק
  • פודקאסט
  • תבניות / תוספים לוורדפרס
  • רשימת תפוצה

לכל אחד מהנכסים האלה יש בעלים, שיש לו את הזכויות לשימוש בנכס הזה, ולהרוויח ממנו כסף. אז אולי תגידו – רגע, אם יש לי חשבון טיקטוק, האם זה אומר שיש לי נכס דיגיטלי ביד? אז היא התשובה היא עדיין לא. אפשר לומר שיש לכם פוטנציאל לנכס דיגיטלי. כדי שיהיה לו שווי כלשהו ויהיה ניתן להרוויח ממנו כסף, הוא צריך שיהיה לו ערך. ובעולם הדיגיטל, המשמעות של ערך היא חשיפות, צפיות או משתמשים. זאת אומרת, שאם יש לכם חשבון טיקטוק שיש לו עם כמה אלפי עוקבים, או מאות אלפי צפיות בחודש, במקרה כזה כבר בהחלט ניתן לומר שיש לכם נכס דיגיטלי ביד. אם זו התוכנית שלכם, כדאי להציץ במאמר הבא: איך להשיג יותר עוקבים בטיקטוק.

אותו דבר גם לגבי אתר אינטרנט. אנשים רבים בונים אתר אינטרנט כדי להפוך אותו לנכס דיגיטלי. וכמו בדוגמה הקודמת, העובדה שיש לכם אתר אינטרנט חדש עדיין לא אומרת שיש לכם נכס דיגיטלי ביד. כל עוד לאתר הזה אין גולשים, צפיות, משתמשים, קונים, תוכן, הכנסות וכו' – הנכס הזה לא שווה שום דבר.

המשמעות האמיתית של לבנות נכס דיגיטלי

בשלב הזה אנחנו כבר מבינים שהקמת נכס דיגיטלי לא מסתכמת בפתיחת חשבון או אתר חדש, אלא שזהו רק הצעד הראשון. כדי לבנות נכס דיגיטלי שבאמת יניב הכנסות צריך להתחיל להשקיע בו, ולייצר סביבו ערך, כדי שיהיה ממש להנוציא ממנו כסף. איך עושים זאת? קשה לתת נוסחה אחידה, כיוון שכל אחד מהנכסים הדיגיטליים שציינו לעיל הוא עולם בפני עצמו, ויש לו דרישות מעט אחרות. אבל, חשוב לזכור שכדי לבנות נכס דיגיטלי מצליח יש מספר תנאים בסיסיים ומשותפים לכל הפלטפורמות, ובלעדיהם אי אפשר לבנות נכס דיגיטלי משמעותי:

1.יצירת תוכן. בין אם אלה מאמרים לבלוג, סרטונים לטיקטוק או תמונות לאינסטגרם, נכס דיגיטלי חייב לכלול תוכן. נכס בלי תוכן פשוט לא יכול להתקיים. 
2. נתינת ערך.
התוכן שעליו דיברנו בסעיף הקודם חייב להיות בעל משמעות לגולש. לתת לו ערך. לענות על בעיה כלשהי, או על צורך. כדי לספק ערך כזה צריך להשקיע קצת מחשבה בסוג הקהל של הנכס הדיגיטלי שלכם, מה הוא מחפש, מה הבעיות שלו ואיזה פתרונות אתם יכולים לספק.
3. השקעה. נכס דיגיטלי לא גדל ומתפתח מעצמו, וכמו כל נכס אחר הוא דורש השקעה. זו יכולה להיות השקעה של זמן, או של כסף. את התוכן לנכס שלכם, למשל, אתם יכולים לכתוב בעצמכם (מה שידרוש השקעה של זמן) או לשלם למישהו שיעשה זאת עבורכם (השקעה של כסף). ניתן גם לקנות נכס דיגיטלי מוכן – אתר אינטרנט מיוחד שנבנה סביב הנישה שלכם, כולל התוכן.
4. סבלנות. נכס דיגיטלי הוא לא משהו שבונים ביום אחד. משך הזמן שיקח לכם להקים נכס דיגיטלי תלוי במידת ההשקעה שלכם. אם תשקיעו את כל הזמן שלכם ו/או הרבה כסף בפיתוח הנכס שלכם, תראו תוצאות מהירות יותר מאשר אם תתנהלו בעצלתיים.
5. התמדה.
זו אולי המילה החשובה ביותר בעולמות הדיגיטל. אנחנו יודעים שאין דבר מייאש יותר מלהעלות תמונות לחשבון אינסטגרם שאין לו עוקבים. להעלות סרטונים שאין להם צפיות. אבל אסור בשום פנים ואופן להתייאש. יש להעלות תוכן באופן קבוע, בהתמדה, ולעשות את כל מה שאנחנו יכולים כדי להגדיל את החשיפה.
6. יצירתיות. כשאתם בונים את הנכס הדיגיטלי שלכם, שאלו את עצמכם: מה ההבדל ביני לבין המתחרים? מה אני יכול/ה לעשות שונה מהם? אל תהיו More of the same. תחשבו שונה, תחשבו יצירתי – מה הדבר הזה שיש לכם, ולאחרים אין.

שורה תחתונה: איך מרוויחים?

אז מה המטרה הסופית של בניית נכס דיגיטלי? למה אנחנו עובדים קשה ולמה אנחנו יכולים לצפות אחרי שיש לנו ביד נכס דיגיטלי משובח עם טראפיק גבוה, מספר משתמשים או צפיות מכובד? אז הנה כמה מהאפשרויות שבהן אפשר להרוויח כסף מנכס דיגיטלי:

  1. הכנסות פסיביות ממכירות – במוצרים מסוימים, כמו בקורסים דיגיטליים לדוגמה, התהליך הוא אוטומטי לחלוטין. כך, לאחר שכל העבודה על הקורס מסתיימת, כולל השיווק, ניתן ליהנות מהפירות ומההכנסות שיוצר הקורס.
  2. למכור קישורים מהאתר למקדמי אתרים – הידעתם? קישורים יוצאים מאתרים חזקים שווים היום כסף. אפשר לקבל בין 50 ל-250 שקל על קישור אחד יוצא, ולפעמים אפילו יותר, תלוי בדירוג האתר.
  3. להכניס מודעות של Google ולהרווח כסף מפרסום – כל בעל אתר, שעומד בדרישות מסוימות של גוגל, יכול להירשם לתוכנית השותפים של גוגל, להציג מודעות ולהנות מההכנסות.
  4. להכניס קישורים של שיווק שותפים – שיטת שיווק השותפים היא פשוטה: אתם שולחים גולש מהנכס שלכם לאתר המפרסם, ואם הגולש רוכש משהו – אתם מקבלים עמלה. כדי להתחיל לעבוד בשיטה זו, יש לבחור נישה ולהירשם לתוכניות שותפים.
  5. למכור את הנכס  – כיום, שוק הנכסים הדיגיטליים התפתח מאד, ויש ממש זירות מסחר מפותחות, בעיקר בחו"ל אבל יש לא מעט גם אצלנו בישראל. בזירות אלה כל בעל נכס יכול להציע את הנכס שלו למכירה.
  6. להשכיר את הנכס – נניח שבניתם אתר תוכן מעולה שמצליח להביא הרבה לידים בתחום מסוים. אופציה אחת היא למכור את הלידים בלבד בלבד לאיש מקצוע (ראו סעיף הבא), ואופציה נוספת היא להשכיר את האתר כמו שהוא תמורת תשלום חודשי. בעל המקצוע שישכיר את האתר ייהנה מכל הטראפיק ומהלידים שנכנסים לאתר.
  7. מכירת לידים – לידים, במקרה ולא ידעתם, הם פניות שמשאירים גולשים מתעניינים באתר, לאחר שקראו כתבה למשל, או צפו בסרטון. אם אתם מקבלים לידים מהנכס שלכם ואין לכם מה לעשות איתם, אתם יכולים להתחיל לחפש אנשי מקצוע שהיו שמחים לקבל את הלידים האלה ולנסות להפוך אותם ללקוחות. איך עושים זאת? פשוט פונים, בלי להתבייש. אם הלידים יהיו איכותיים – מישהו יקנה אותם.

לסיכום

אם אתם רוצים להיכנס לעולם של נכסים דיגיטליים חשוב שתדעו קודם כל שמדובר בעסק לכל דבר. העסק הזה דורש עבודה, סבלנות, השקעה והתמדה. צאו לדרך כשאתם מוכנים לתהליך ארוך טווח ואל תאמינו לאף אחד שמנסה למכור לכם ניסים ונפלאות. נכסים דיגיטליים לא בונים ביום אחד, ודרושה עבודה קשה כדי להפוך אותם לרווחיים. אתם יכולים לקנות נכס דיגיטלי מוכן או להקים אחד בעצמכם מאפס. בכל מקרה, בהצלחה!

מאמר זה הינו אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ משום סוג

אהבתם את המאמר? שתפו

Share on facebook
פייסבוק
Share on whatsapp
ווטסאפ
Share on twitter
טוויטר
Share on telegram
טלגרם