איך להפסיק לכסוס ציפורניים: 7 הצעות שימושיות

איך להפסיק לכסוס ציפורניים: לא משנה בני כמה אתם, לא משנה כמה שנים אתם עושים זאת או מה התירוץ שלכם – כסיסת ציפורניים היא הרגל שכדאי להיגמל ממנו, ויפה שעה אחת קודם.

מעבר לכך שציפורניים מכורסמות אינן מראה אסתטי, כסיסה מוגברת של הציפורניים עלולה לגרום לנזקים בריאותיים שונים, החל מחשיפת הציפורניים לזיהומים, ועד נזק לשיניים ולחניכיים. השתכנעתם שהגיע הזמן להפסיק לכסוס ציפורניים? הנה כמה שיטות שאתם יכולים לנסות:

1. כסו את הציפורניים בפלסטרים. כן, את כל העשר, ולא משנה כמה טיפשי זה נראה. עטפו כל ציפורן בפלסטר, והחליפו את הפלסטרים מדי יום. בכל פעם שתקרבו את האצבע לפה בהיסח הדעת תתקלו בפלסטר, שיזכיר לכם שאתם בגמילה. היתרון בשיטה זו הוא שהיא זולה והפיכה – אתם יכולים להסיר את הפלסטרים באופן חד פעמי אם אתם הולכים לאירוע חשוב, או (אם הם ממש מציקים לכם) לפני השינה. לאחר מספר שבועות של התמדה, תגלו מתחת לפלסטרים ציפורניים בריאות יותר ויפות יותר, שממש חבל להרוס. אם בכל זאת ההרגל חזק מכם וחזרתם לכסוס, פשוט חזרו לפלסטרים – עד לגמילה מלאה.

2. שמרו על ציפורניים מטופחות. השקיעו במניקור מלא, כולל לק צבעוני לבנות או מחזק ציפורניים שקוף (לבנים). הרעיון הוא, שציפורניים יפות ומושקעות יעודדו אתכם לשמור עליהן כך, ולא להרוס אותן בכסיסה. ואם לא למען היופי, אז לפחות למען הארנק. אחרי הכל, שילמתם במיטב כספכם על המניקור, לא חבל?

3. הדביקו ציפורניים מלאכותיות. לשיטה זו שני חסרונות עיקריים: היא לא מתאימה לגברים והיא יקרה יחסית לאחרות. ואולם, כאמור בסעיף הקודם, גם השקעה כספית בציפורניים יכולה להיות תמריץ מצוין להפסיק לכסוס אותן ולהרוס את המראה המטופח. לא משנה באיזה כיסוי תבחרו (אקריל, ג'ל, מדבקות וכו') – הדבר החשוב ביותר הוא לעשות זאת במקום מקצועי ומורשה, שיבטיח כי הציפורן האמתית לא תינזק בתהליך.

4. מרחו את הציפורניים במרה. אולי השיטה המוכרת מכל: מעין לק למריחה על הציפורניים, המכיל חומר מר ומגעיל במיוחד שתטעמו בכל פעם שתתחילו לכסוס את הציפורן. אחת הבעיות העיקריות בשיטה זו, עם זאת, היא שהכוססים המכורים מתרגלים לטעם, וממשיכים לכסוס בכל זאת. אם אמנם התרגלתם לטעם והמשכתם לכסוס, החליפו את התכשיר באחד אחר.

5. מצאו דרך להעסיק את הידיים. אחת הסיבות לכסיסת ציפורניים היא פשוט… שעמום. אם אתם צריכים להעסיק את הידיים כל הזמן, נסו למשל כדור גמיש לכפות הידיים, שחקו עם עט או עם עפרון או… קחו קורס סריגה. להמלצה זו רק הסתייגות אחת – שימו לב שאתם לא מחליפים הרגל מזיק אחד בהרגל מזיק אחר, שתתקשו להיפטר ממנו אחר כך.

6. מצאו דרך להעסיק את הפה. אם הצורך לכסוס ציפורניים נובע דווקא מהצורך להעסיק את הפה, נסו למצוא דרכים חלופיות ובריאות לעיסוק כזה בכל פעם שאתם חשים דחף לכסוס. הרעיון כאן הוא לא שתתחילו לזלול ממתקים (להחליף ציפורניים כסוסות בחורים בשיניים או בעלייה במשקל זה ממש לא הכיוון), אלא תכינו לעצמכם מלאי של נשנושים בריאים כמו תפוחים או גזרים, תלעסו מסטיק ללא סוכר או תשתו מים.

7. לבשו כפפות. בדומה לפלסטרים שהזכרנו בסעיף הראשון, לבישת כפפות לאורך היום תמנע מכם את האפשרות לכסוס ציפורניים, ותזכיר לכם בכל רגע שאתם נגמלים מההרגל המזיק. נכון, מצד אחד לא מדובר בפתרון אידאלי,  במיוחד במדינה חמה כמו ישראל. אך מצד שני, זהו פתרון זול, נגיש ואפקטיבי, אז למה לא לנסות? מי יודע, אולי דווקא חוסר הנוחות שבלבישת כפפות כל היום יהיה התמריץ האולטימטיבי להפסיק לכסוס ציפורניים אחת ולתמיד.

מאמר זה הינו אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ משום סוג

אהבתם את המאמר? שתפו

פייסבוק
ווטסאפ
טוויטר
טלגרם