איך להתגבר על פרידה ולהמשיך הלאה בחיים

איך להתגבר על פרידה: התמודדות עם סיום קשר זוגי, ולא משנה ביוזמת מי, היא אף פעם לא קלה. היא מלווה בכאב ובגעגועים, ולעתים גורמת לנו לחוש ריקנות, ורצון להתחבא מהעולם מתחת השמיכה עד יעבור זעם.
אומרים שהזמן מרפא את הכל (ובינינו, זה בדרך כלל נכון) אך השאלה היא – מה עושים עד אז? איך מתמודדים עם קשיי הפרידה כאן ועכשיו? כדי לענות על השאלה הזאת אספנו לכם 10 עצות להתמודדות עם פרידה, בתקווה שיעזרו לכם להקל את הכאב, להרים את הראש – ולהמשיך הלאה בחייכם כמה שיותר מהר:

1. להפנים שזה נגמר. סופית. השלב הזה הוא כנראה הקריטי ביותר בדרך להתגברות על פרידה. כל עוד תמשיכו לחשוב שאולי יש עוד סיכוי, כל עוד תמשיכו לצפות לטלפון או הודעה – לא תוכלו להמשיך הלאה.

2. לנתק מגע. בהמשך ישיר לסעיף הקודם – אל תתקשרו, אל תשלחו הודעות, אל תלכו למקומות שבהם יש סיכוי גבוה שתתקלו באקס/ית. מעבר לזה: אל תציצו בפרופיל פייסבוק / אינסטגרם / טיקטוק שלהם, או תשאלו חברים משותפים מה הם אמרו ואיך הם מרגישים. יכול להיות שבעתיד הרחוק תוכלו לשוב ולהיות בקשר ידידות כלשהו, אך ממש לא כרגע.

3. אל תשקעו בנוסטלגיה. מכירים את זה שאתם בוהים בתמונה מהטיול לאילת, ונזכרים איזה כיף היה לכם שם? שאתם מקשיבים בלופ אינסופי ל"שיר שלכם", ובוכים כל הלילה? מכירים? אז תשכחו מזה. את התמונות המשותפות שלכם מחקו מהטלפון / מחשב. אם אינכם רוצים או מסוגלים למחוק – העבירו את התמונות לתיקייה נידחת, אך הקפידו שהן לא יהיה זמינות תמיד מול העיניים. כך גם לגבי מתנות ומזכרות. אם אינכם מסוגלים לזרוק, שמרו אותן הרחק הרחק מהעין.

4. קחו את הזמן. ככל שהקשר שיצאתם ממנו היה ארוך ומשמעותי יותר, טבעי שתהליך האבל עליו יהיה ממושך יותר. אל תצפו "לצאת מזה" תוך יומיים. או אפילו שבוע. קחו את הזמן להתמודד עם הרגשות שלכם, לעבד את הכאב, לחשוב על התהליך שעברתם ועל מה שלמדתם ממנו.

5. היעזרו בחברים. למה יש חברים, אם לא כדי לעזור לכם להתגבר על פרידה? זה הזמן לחדש את הקשר עם כל החברים שהזנחתם כאשר הייתם בקשר זוגי. זה הזמן לצאת מהבית, לחדר הכושר או למסיבה, לטיול בטבע או סתם לבית קפה. זה הזמן לעשות דברים יחד עם חברים, וגם לשתף אותם בכאב ובתחושות הקשות. אבל – וזה אבל גדול – אל תדברו רק על עצמכם ועל הפרידה, בלי הפסקה. לא תאמינו, אבל יש עוד כמה נושאי שיחה בעולם, וגם לחברים שלכם יש מה לשתף ולחלוק.

6. אל "תפצו את עצמכם" בצורה מוגזמת.
לעתים, אחרי פרידה, אנחנו נוטים לקחת את נושא ה"פיצוי העצמי" שלב אחד רחוק מדי. למשל: לשקוע בזלילה חסרת מעצורים, לצאת למסע קניות בזבזני במיוחד או להתפרע בשתיית אלכוהול. לטווח הארוך, עלייה במשקל, הגדלת המינוס או לקום לעבודה עם הנג אובר לא יעזרו לכם להרגיש טוב יותר עם עצמכם.

7. ערכו "רשימה רעה". אף אחד לא מושלם, וזה זמן מצוין להיזכר בכל המגרעות של בן או בת הזוג שלכם, בכל אותם דברים מעצבנים שהפריעו לכם במהלך הקשר. רשמו לעצמכם 10 דברים ששנאתם אצל הפרטנר, כמו: הנחירות שלו בלילה הפריעו לי לישון / אני אלרגי לחתולה שלה / יש לו טעם נורא במוזיקה / היא טבעונית ואני מת על בשר. הרשימה הזאת נועדה לכם בלבד, ואתם יכולים להציץ בה בכל פעם שהגעגועים גוברים עליכם.

8. ערכו "רשימה טובה". נסו לחשוב: אלו דברים טובים יצאו לכם מהפרידה? אם תאמצו את הראש ותסתכלו על הדברים מנקודת מבט חדשה ואובייקטיבית (ככל הניתן), ודאי תוכלו למצוא כמה יתרונות גם במצב הנוכחי. למשל: עכשיו אוכל להקדיש זמן לתחביב / חברים / משפחה / עבודה / כלב בלי ייסורי מצפון.

9. שמרו על עצמכם. לא משנה עד כמה אתם מדוכאים, אל תזניחו את עצמכם ואת הצרכים הבסיסיים של הגוף. אכלו כמו שצריך, הקפידו לישון ועשו פעילות גופנית, שידועה כבעלת השפעה חיובית על מצב הרוח ועל השינה.

10. שקלו עזרה מקצועית. אם אתם מרגישים שהתחושות הקשות רק הולכות ומחריפות, אם אתם חשים שלא משנה מה אתם עושים אתם לא מצליחים "לצאת מזה" או שאינכם מצליחים להתמודד בכוחות עצמכם, פנו לאיש מקצוע. זו ממש לא בושה לקבל עזרה. להפך. זו התמודדות בוגרת ואחראית עם המצב, שתסייע לכם לעבד ולווסת את שלל הרגשות.

מאמר זה הינו אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ משום סוג

אהבתם את המאמר? שתפו

פייסבוק
ווטסאפ
טוויטר
טלגרם