איך לחשוב חיובי החל מרגע זה

איך לחשוב חיובי: גישה חיובית לחיים היא בחירה. אולי לא תמיד הקלה ביותר, אך עדיין בחירה. אנחנו יכולים לשקוע בציניות, להיות חשדניים, לדאוג כל הזמן ולחשוב על הגרוע מכל. ואנחנו יכולים לחשוב גם אחרת. לחשוב חיובי על הזדמנויות, על אתגרים ועל אמון – בעצמנו ובאחרים. איך עושים זאת? הנה 15 טיפים לאימוץ גישה חיובית יותר לחיים:

מה לעשות:

1. להקיף את עצמך באנשים חיוביים. אופטימיות מדבקת. גם התלהבות וצחוק. נסו לבלות כמה שיותר זמן עם אנשים שמשפיעים עליכם לטובה, שגורמים לכם לחייך כמה שיותר, ושלא רואים תמיד את חצי הכוס הריקה.

2. לבודד את השליליות. נסו להקדיש כרבע שעה מדי יום לרישום המחשבות, התחושות והתגובות השליליות שחוויתם במהלך היום. נסו להבין מה עורר אותן, ולזהות את הדפוס מאחוריהן. כך תהפכו יותר ויותר מודעים עם הזמן למחשבות השליליות, ותזהו אותן ברגע שהן תוקפות אתכם.

3. לבחון חלופות. אז זיהיתם מחשבות שליליות – ומה עכשיו? עכשיו אתם יכולים לבחון האם מחשבות אלה קידמו אתכם או הועילו לכם. אם הגעתם למסקנה שהן לא קידמו אתכם לשום מקום, חשבו איך הייתם יכולים להתמודד עם המצב הנתון אחרת, ומה כן היה מקדם אתכם למקום מועיל.

4. למצוא משהו טוב אחד. בכל דבר, ובכל אחד. כן, גם באנשים שאתם אולי לא סובלים, בבוס שלכם ובעבודה שלכם. לחלופין, אתם יכולים להכין רשימה של דברים ואנשים שאתם אסירי תודה עליהם, ולהיזכר בה בכל פעם שאתם מתחילים לשקוע במחשבות שליליות.

5. לעשות משהו כיפי. זה אולי נשמע מובן מאליו, אבל האמת היא שלעתים קרובות אנחנו שקועים כל כך בעבודה ובשגרה, שאנחנו פשוט שוכחים ליהנות. לא משנה כמה אתם עסוקים, פנו לעצמכם זמן מוגדר לכל דבר שעושה לכם טוב. זה יכול להיות בילוי עם חברים, קפיצה לים או מרתון של הסדרה האהובה עליכם.

6.  פעילות גופנית. לספורט השפעה חיובית ומבורכת על מצב הרוח. ולא חייבים ללכת למכון כושר, או לרוץ מרתון. קחו את הכלב, וצאו להליכה נעימה של שעה.

מה לא לעשות:

 1.  להיות מושפע מאחרים. החלטתם לשנות גישה? היצמדו להחלטה, גם אם היא לא מוצאת חן בעיני מישהו אחר, או גורמת לו להרמת גבה.

2. לראות את החיים בשחור או לבן. יש גם אפור באמצע. ובמלים אחרות: לא הכל נמדד בפרמטרים מוחלטים של הצלחה או כישלון. קיבלתם משימה גדולה בעבודה ואתם לא עומדים בלוחות זמנים? במקום להתייאש ולומר "אין סיכוי בעולם שאעמוד בזה", עשו חלק מהמשימה – את המקסימום שאתם יכולים. זה עדיף מלא לעשות דבר.

3. לקחת אחריות על כל דבר בעולם. זה אולי יישמע מפתיע, אבל האמת היא שלא כל דבר בעולם קשור אליכם. אם הבוס לא חייך אליכם בבוקר, זה לא בהכרח אומר שפישלתם או שהוא כועס עליכם. יכול מאד להיות שפשוט היה לו בוקר קשה, וזה ממש לא קשור אליכם.

4. להתמקד רק בדברים הרעים. קיבלתם שיחת משוב, שכללה שבחים לצד כמה מילות ביקורת? אל תתעלמו מהשבחים, ותהפכו את הביקורת ללב השיחה. שמרו על האיזון בין טוב ורע, ונסו להפוך את הביקורת לכלי ללמוד ממנו, במקום להיעלב.

5. ליצור נבואות שמגשימות את עצמן. אם תגידו לעצמכם: "מערכת היחסים הזאת בחיים לא תצליח", סביר להניח שהיא באמת לא תצליח. אל תסגרו את עצמכם, ואל תנסו לנבא את העתיד על סמך אירועים שקרו בעבר.

6. להפוך לקרבן. קחו אחריות על החיים שלכם, על ההחלטות שאתם מקבלים, המעשים והמחשבות. אתם ורק אתם אחראיים להם. זה אולי נשמע טריוויאלי, אבל כשחושבים על זה קצת יותר לעומק – מגלים שיש בזה הרבה כוח.

מאמר זה הינו אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ משום סוג

אהבתם את המאמר? שתפו

פייסבוק
ווטסאפ
טוויטר
טלגרם