איך למנוע הנגאובר: טיפים לשתייה אחראית

מכירים את זה שאתם קמים בבוקר עם כאב ראש, סחרחורת והרגשה כללית של סמרטוט מעוך? אם זה נשמע פחות או יותר מוכר, כנראה שגם אתם חוויתם הנגאובר בשלב כלשהו, אחרי ששתיתם כמה משקאות יותר מדי.
השיטה הוודאית היחידה למנוע הנגאובר (תופעה הנגרמת בעקבות צריכה מוגברת של אלכוהול), כמובן, היא לא לשתות אלכוהול כלל. אך אם בכל זאת אתם מתכוונים לצרוך אלכוהול, יש כמה צעדים שתוכלו לנקוט על מנת למנוע או לפחות להפחית את הסימפטומים הלא נעימים, לפני ובמהלך הבילוי. שימו לב: צריכת אלכוהול, גם אם היא נעשית באחריות, עדיין לא הופכת אתכם לכשירים לנהיגה. אם שותים לא נוהגים, נקודה. וכעת, לעצות שאספנו עבורכם:

1. משמעת מים. התייבשות, או מחסור בנוזלים, היא אחד הגורמים העיקריים לתחושת הסחרחורת, הגרון היבש וכאבי הראש המאפיינים את ההנגאובר. אלכוהול, כידוע, הוא חומר משתן מאד. לכן, חשוב להקפיד על שתיית מים במקביל לשתיית האלכוהול, ביחס של אחד לאחד. זאת אומרת, שתיתם כוס בירה? השוו אותה עם כוס מים באותו נפח. שתיתם כוס נוספת? שתו עוד כוס מים וכך הלאה. הקפידו לשתות כמות מספקת של מים גם לפני שאתם הולכים לישון, ושמרו בקבוק או כוס מים על יד המיטה, רק ליתר ביטחון. 

2. הוסיפו קרח. הוסיפו כמה קוביות קרח למשקאות שלכם, על מנת לדלל אותם במים.

3. אל תערבבו. שתיית סוגים שונים של אלכוהול בערב אחד היא הדבר האחרון שאתם רוצים לעשות. סוגים שונים של אלכוהול מכילים רכיבים שונים, או במלים אחרות רעלנים שונים, וכאשר הגוף שלכם ינסה להתמודד עם כל אלה בעת ובעונה אחת, אתם עלולים למצוא את עצמכם עם הנגאובר קשה. בחרו יין, או בירה או וודקה או וויסקי – אבל היצמדו לאותו סוג לאורך כל הערב. קוקטיילים, אגב, לא מומלצים גם כן מאותה סיבה בדיוק – עירוב של כמה סוגי אלכוהול יחד.

4. שתו לאט. וכשאנחנו אומרים לאט, אנחנו מתכוונים למשקה אחד בשעה. לא משנה אם זו כוס בירה, כוס יין או ליקר – שתייה אטית מסייעת לגוף להתמודד עם האלכוהול טוב יותר, ועל ידי כך להפחית את תסמיני ההנגאובר ביום שאחרי.

5. העדיפו משקאות בהירים. משקאות כהים, כמו יין אדום, וויסקי, ברנדי וחלק מסוגי הטקילה, כוללים רכיבים הקרויים קונג'נרים (Congeners), הנוצרים תוך כדי תסיסה וזיקוק האלכוהול. רכיבים אלה נחשבים לאחראיים למרבית מהסימפוטמים הלא נעימים המוכרים לנו בהנגאובר. לכן, העדיפו כוס יין לבן על פני יין אדום, וודקה על פני וויסקי וכן הלאה.

6. אל תתקמצנו. הקפידו לצרוך אלכוהול איכותי, גם אם הוא יקר יותר. ככל שהמשקה זול יותר, כך הסבירות גבוהה יותר שהוא מכיל את אותם קונג'נרים שהזכרנו בסעיף הקודם, שיגרמו לכם לכאב ראש בבוקר שאחרי.

7. מלאו את הבטן. קיבה מלאה תסייע לספיגה אטית יותר של האלכוהול בגוף. לפני הבילוי, אכלו ארוחה טובה הכוללת פחמימות מורכבות (כגון לחמים או פסטות מקמח מלא, אורז מלא, קינואה או שיבולת שועל).

8. הימנעו מתוספות סוכר כמו משקאות אנרגיה למיניהם, העתירים בסוכר ובקפאין.

9. הציבו גבולות. לא משנה בכמה אמצעי זהירות תנקטו, אם תשתו יותר מדי אלכוהול, ההנגאובר הוא בלתי נמנע. במלים אחרות, הדרך הטובה ביותר למנוע הנגאובר היא לא לשתות יותר מדי. כל אחד מתמודד עם סוג האלכוהול בצורה אחרת, ואתם צריכים להכיר את גופכם כדי לדעת איך הוא מגיב לכל סוג. אם יין גורם לכם את ההנגאובר הקשה ביותר, ותרו עליו.

10. אל תקחו אקמול. למרות הכל קמתם עם כאב ראש? אתם יכולים לקחת משכך כאבים אם הראש שלכם מתפוצץ, אבל לא אקמול, או כל כדור אחר המבוסס על החומר הפעיל פרצטמול. חומר זה מתפרק בכבד, בדיוק כמו הלאכוהול שגרם לכם להנגאובר. הכבד שלכם יכול להתמודד רק כמות מסוימת של רעלים בו זמנית, ושילוב של אלכוהול וחומר זה עלול לגרום לו לנזק חמור.

מכירים דרכים נוספים למנוע הנגאובר? שתפו אותנו בתגובות!

אהבתם את המאמר? שתפו

Share on facebook
פייסבוק
Share on whatsapp
ווטסאפ
Share on twitter
טוויטר
Share on telegram
טלגרם