איך לעבור את החגים בלי להשמין

איך לעבור את החגים בלי להשמין: לעבור את החגים בלי לתפוח בכמה קילוגרמים נשמעת כמו משימה בלתי אפשרית. בסופו של דבר, רוב האירועים החגיגיים סובבים סביב אוכל – וכמה שיותר ממנו. למרות זאת, יש כמה טיפים שאפשר ליישם על מנת לצלוח את האירוע עם כמה שפחות קלוריות, ועדיין ליהנות מהערב. הנה כמה מהעצות שאספנו עבורכם, ושיהיה לכם חג שמח ובריא:

1. אל תרעיבו את עצמכם לפני הארוחה.  "למה אתה אוכל? יש לנו ארוחה בערב!" – מכירים את המשפט הזה? עכשיו תשכחו אותו. הגעה לארוחת החג כשאתם גוועים ברעב לא תחסוך לכם קלוריות, אלא רק תגרום לכם להתנפל על המזון ולאכול בלי חשבון. אכלו ארוחת בוקר טובה וארוחת צהריים קלה, או נשנשו משהו בריא (ירק או פרי) לפני שאתם יוצאים מהבית.

2. חסכו קלוריות מיותרות. אלכוהול, משקאות ממותקים – כל אלה מכילים קלוריות רבות (ובמשקאות ממותקים – גם לא מעט סוכר). במקום זאת, הקפידו על שתייה מרובה של מים, במשך כל היום וגם בארוחה עצמה. ובאותו עניין – אם כבר לאכול ארוחה טובה, למה "לבזבז" קלוריות על לחם או על סלטים שגרתיים, במקום על מאכלי החג המיוחדים, שמכינים רק פעם או פעמיים בשנה?  לא חבל?

3. הגבירו את הפעילות הגופנית בתקופת החגים. למשל: צאו להליכה ארוכה לאחר הארוחה (מה שנקרא, "להוריד את האוכל"); בקרו במכון הכושר בערב החג (ואם הוא פתוח – גם בחג עצמו) או הציצו במדריך שלנו – איך לשרוף 100 קלוריות ביום.

4. במקום להתנזר – קחו מנה קטנה. מתים על כבד קצוץ? אל תחסכו מעצמכם מנה אהובה, רק כי אתם חוששים מהערך הקלורי שלה. זה רק יגרום לכם לחוש מסכנים ומקופחים. אכלו מה שאתם אוהבים, אך במקום להעמיס על הצלחת, קחו מנה קטנה. תמיד תוכלו לקחת תוספת.

5. העדיפו את התוספת הדלה בקלוריות. אם הארוחה כוללת מגוון תוספות, השתדלו לקחת יותר מהירקות, ופחות מהפחמימות. יותר מאכלים אפויים / מאודים, ופחות מטוגנים.

6. אל תאכלו לאחר ששבעתם. כן, אנחנו יודעים שזה נשמע מובן מאליו. ולמרות זאת, רבים מאיתנו מתפתים להמשיך ולאכול גם לאחר שכבר אכלנו די והותר, ועוד "דוחפים" בסוף קינוח. אכלתם? נהניתם? מצוין. רק אל תשכחו להגיד לעצמכם מילה אחת קטנה – די.

7. הביאו מנה משלכם. אם אתם בדיאטה קפדנית ואינכם רוצים לחרוג ממנה אף לא לערב אחד, הביאו אתכם לארוחת החג את המזון שלכם. אם אתם חוששים שהמארחים ייעלבו, התקשרו אליהם מבעוד מועד, והסבירו להם שזה לא הם (או איכות הבישול שלהם), חלילה, זה אתם.

מאמר זה הינו אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ משום סוג

אהבתם את המאמר? שתפו

Share on facebook
פייסבוק
Share on whatsapp
ווטסאפ
Share on twitter
טוויטר
Share on telegram
טלגרם