5 יתרונות בריאותיים של שוקולד שידהימו אתכם

שוקולד נתפס לרוב כפינוק בעל ערך תזונתי מועט, או ללא ערך כלל מעבר להיותו טעים. אבל האמת היא,  ששוקולד הוא לא סתם ממתק, אלא מזון בעל יתרונות בריאותים משמעותיים. חשוב להדגיש: הכוונה כאן היא לשוקולד מריר עם אחוזי קקאו גבוהים (70% ומעלה) ולא לשוקולד חלב, אשר לרוב אחוזי הקקאו בו נמוכים והוא עתיר סוכר. כככל, ככל שהשוקולד כהה יותר, כך הוא יכיל פחות סוכר.
אז אם אתם עדיין לא אוכלים שוקולד מריר, הנה 5 יתרונות בריאותיים של שוקולד שהגיע הזמן שתכירו: 

    1. לשוקולד יש תכונות נוגדות חמצון
      שוקולד עשיר בנוגדי חמצון, המסייעים במניעת נזקי תאים הנגרמים על ידי רדיקלים חופשיים. נוגדי החמצון (אשר קיימים גם בבשר אדום, עופות ואגוזים) מסייעים בשיפור זרימת הדם וצריכת החמצן, ומשמשים כחומר נוגד דלקת. על פי מחקרים, לאחר צריכת שוקולד מריר, לאנשים היו רמות גבוהות יותר של נוגדי חמצון בתוך שבוע אחד בלבד. עוד נמצא במחקר, כי צריכה קבועה של שוקולד מריר קשורה לרמות נמוכות יותר של דלקת ושיפור הרגישות לאינסולין.
    2. שוקולד מקטין סיכון לסוגי סרטן מסוימים
      זכרו: ככל שהשוקולד יותר מעובד, כך הוא מכיל פחות פלבנואידים. בממתקים כמו סוכריות שוקולד, יש הרבה יותר מדי סוכר ותוספות אחרות ומעט מדי פלבנואידים, כך שקשה לטעון שיש בהן יתרונות בריאותיים כלשהם. כדי ליהנות מהיתרונות הבריאותיים של שוקולד, חפשו שוקולד מריר, עם תכולת קקאו גבוהה, אשר אינו מכיל תוספת שומן חלב אלא רק חמאת קקאו טהורה.שוקולד מריר מכיל ריכוזים גבוהים של מרכיבים הנקראים פלבנואידים, שעשויים להפחית את הסיכון למחלות לב וכלי דם ולסרטן מסוים. פלבנואידים, שנמצאים גם בבצל, תה וענבים, הוכחו במחקרים גם כמסייעים בהגנה על הגוף מפני השפעות ההזדקנות.
    3. שוקולד מפחית תסמיני חרדה ודיכאון
      אכילת שוקולד מריר יכולה לסייע בהפחתת חרדה ובשיפור תסמיני דיכאון קליני. במחקרים נמצא, כי אנשים שאכלו שוקולד מריר בשתי תקופות של 24 שעות, הפחיתו את הסיכויים לדיווח על תסמיני דיכאון ב-70%, לעומת אלו שלא אכלו שוקולד. גם כאן נדגיש: מדובר בשוקולד מריר עם תכולת קקאו גבוהה – שוקולד חלב לא הניב את אותו אפקט. הסיבה לתוצאות אלה, אגב, היא ששוקולד מריר מכיל פנילאתילאמין, חומר המעורב בוויסות מצב הרוח.

    4. שוקולד יכול לשפר את תפקוד המוח
      תאמינו או לא, שוקולד יכול אפילו לשפר את תפקוד המוח! מחקר שנערך במתנדבים בריאים הראה שאכילת שוקולד עם ריכוז גבוה של קקאו במשך חמישה ימים שיפרה את זרימת הדם למוח. בנוסף, קקאו עשוי גם לשפר משמעותית את התפקוד הקוגניטיבי אצל קשישים, ואף עשוי לשפר שטף דיבור מילולי. ככל הנראה, שיפור תפקוד המוח בטווח הקצר נובע מכך שהקקאו מכיל חומרים מעוררים כמו קפאין ותיאוברומין
    5. שוקולד מוריד את לחץ הדם והכולסטרול
      אחד היתרונות הבריאותיים המדהימים ביותר של שוקולד הוא סיוע בהורדת לחץ הדם. לחץ דם גבוה הוא גורם המוות העיקרי בעולם, ואחד המצבים הניתנים למניעה. השומנים הטובים בשוקולד, כמו הפלבנואידים שהזכרנו קודם, יכולים להפחית את הסיכון למחלות לב.

קראו גם:

כל מה שצריך לדעת לפני שעושים קעקוע

איך למנוע הנגאובר: טיפים לשתייה אחראית

מאמר זה הינו אינפורמטיבי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ משום סוג

אהבתם את המאמר? שתפו

Share on facebook
פייסבוק
Share on whatsapp
ווטסאפ
Share on twitter
טוויטר
Share on telegram
טלגרם